Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
7

 
1. ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΑΜΕΝΗ ΕΔΡΑ α) ΕΡ: Συνηθισμένη η ερώτηση που θα σας κάνω αλλά στην περίπτωση σας έχει σημασία. Πως νοιώθει ένας πολιτικός, τον οποίο εμπιστεύονται οι συμπολίτες του και τον εκλέγουν βουλευτή αλλά του κλέβει την έδρα ο εκλογικός νόμος; ΑΠ: Προσωπικά το ότι επί επτά συνεχών εκλογικών αναμετρήσεων ένας υπέροχος λαός όπως είναι εκείνος της Λέσβου, της Λήμνου και του Αι Στράτη με εκλέγει πρώτο βουλευτή του σχεδόν πάντα, με τιμά. Πολύ περισσότερο που ως υπουργός Αιγαίου πραγματοποίησα τομές που απαιτούσαν πολιτικό θάρρος όπως: · Η ρήξη με καταστημένες νοοτροπίες και συμφέροντα για την προστασία του περιβάλλοντος του Αιγαίου. · Η ρήξη στις Νομαρχιακές και Δημοτικές εκλογές προκειμένου να απαλλαγούμε από ανεκδιήγητα πρόσωπα. · Η ανυποχώρητη στάση μου στο θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες και η «εισπίδηση» στην πολιτική χωρίς λαϊκή εξουσιοδότηση αντιδραστικών δυνάμεων. ΕΡ: Τελικώς πέσατε και εσείς και η Λέσβος και το ΠΑΣΟΚ της Λέσβου νησί αυτό θύματα του εκλογικού νόμου της Κυβέρνησης Μητσοτάκη; Γιατί κύριε Σηφουνάκη το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση εγκαίρως δε είχε διορθώσει αυτή την αδικία και πολλές άλλες ΑΠ: Την Δευτέρα των εκλογών αισθάνθηκα αγανάκτηση με τον εαυτό μου γιατί δεν έκανα περισσότερα από όσα έπρεπε για να αλλάξω τις εκφυλιστικές διατάξεις του απαράδεκτου Εκλογικού Νόμου. Επί τέσσερα χρόνια εναγωνίως ενημέρωνα για το τι μπορεί να συμβεί τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εσωτερικών. Στο δεύτερο Υπουργικό Συμβούλιο μετά τις εκλογές του Απριλίου του 2000 η Βάσω Παπανδρέου εισηγήθηκε να ψηφιστεί νέος εκλογικός νόμος πριν την αναθεώρηση του Συντάγματος, δυστυχώς ο μόνος που υπερασπίσθηκε αυτή την πρόταση ήμουν εγώ. Αν τότε είχε ψηφιστεί ο νέος Εκλογικός Νόμος και όχι στο τέλος της τετραετίας όπως έγινε, τότε: το ΠΑΣΟΚ θα είχε πάνω από 120 Βουλευτές και ο Νομός Λέσβου δεν θα ήταν ο μόνος πολυεδρικός Νομός της Ελλάδας όπου το 40% του λαού της δεν εκπροσωπείται στο νέο Κοινοβούλιο. ΕΡ: Τώρα αναγκαστικά θα περιμένετε τις επόμενες εκλογές. Το μεσοδιάστημα πώς θα δραστηριοποιηθείτε πολιτικά; ΑΠ. Ανήκω στην κατηγορία των Ελλήνων όπου η πολιτική είναι τρόπος ζωής ανεξάρτητα αν υπάρχει ή όχι θεσμικός ρόλος. Θα είμαι λοιπόν δρων πολίτης. Προσωπικά, δεν φοβήθηκα όπως αλλού συνέβη . Κατέβηκα στις εκλογές όπως είχα χρέος στο λαό του Νομού, Έδωσα την μάχη, κέρδισα. Τελικά έχασα γιατί έχασε το κόμμα μου. Στο εξής θα έχω περισσότερο χρόνο για προσωπική ζωή με την οικογένειά μου και βεβαίως θα επανεργοποιηθώ στην Αρχιτεκτονική, το επάγγελμά μου. ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ και την ΗΤΤΑ ΕΡ. Πού οφείλεται η εκλογική ήττα· Στην κόπωση, στην αλαζονεία, σε παραλείψεις του κυβερνητικού έργου, ή σε λάθη των τελευταίων μηνών; ΑΠ: Κάθε ένα από τα σημεία που θίξατε έχει την δική του συμμετοχή στην ήττα. Σαφώς η κόπωση των 11 χρόνων σε συνδυασμό με ορισμένα λάθη όπως π.χ. ότι οι παροχές του Σεπτεμβρίου που έπρεπε να έχουν δρομολογηθούν ένα χρόνο πριν. Η αλλαγή της ηγεσίας θα έπρεπε να γίνει τον Ιούνιο αμέσως μετά την προεδρία και να πηγαίναμε σ’ εκλογές τον Οκτώβριο, χωρίς απεργίες, λοιμούς, σεισμούς, καταποντισμούς και βεβαίως την γνωστή τροπολογία. Τέλος η αδυναμία λόγω του περιορισμένου χρόνου να γίνει κατανοητή η νέα πρόταση του Γ. Παπανδρέου. ΕΡ: Τι θα πρέπει να αλλάξει το ΠΑΣΟΚ για να αφήσει οριστικά στο παρελθόν την ήττα της 7ης Μαρτίου και να επανέλθει στο μέλλον και πάλι στην κυβέρνηση; ΑΠ: Να συνεχισθούν οι τομές που ξεκίνησαν με το ανοικτό Συνέδριο της 8ης Φεβρουαρίου. Το τακτικό μας συνέδριο και πάλι να είναι ανοικτό στους πολίτες, να προσδιοριστεί άμεσα, και να σηματοδοτήσει τη νέα δυναμική. Είναι αναγκαίο επίσης να επεξεργασθούμε και να καταθέσουμε το νέο μας πρόγραμμα, λεπτομερέστατο, χωρίς να είναι συρραφή προγράμματος επιμέρους υπουργείων. Απαιτείται νέο, τολμηρό, καινοτόμο πρόγραμμα. ΕΡ: Ποια θα πρέπει να είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της νέας φυσιογνωμίας κατά τη γνώμη σας· ΑΠ: Να αφήσουμε πίσω μας τις σημερινές δομές του κινήματος, τις επετηρίδες και να υπάρξει ανανέωση χωρίς προαπαιτούμενα. Τα πολιτικά αμφίπλευρα ανοίγματα να γίνουν ωριμάζοντας τις συνθήκες από τώρα. ΕΡ: Μήπως ήταν λάθος, ο χρόνος της αλλαγής ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ; ΑΠ: Ο Γ. Παπανδρέου δεν μπορούσε και δεν επιτρεπόταν να φυγομαχήσει. Το 40,5% που τελικά λάβαμε αποτελεί ανατροπή των προ τριμήνου δημοσκοπήσεων που μας έδειχνε ότι η διαφορά ήταν πολύ-πολύ μεγάλη. ΕΡ: Με ποιο τρόπο στη νέα εποχή και στο νέο ΠΑΣΟΚ που οραματίζεται ο Γ. Παπανδρέου είναι δυνατή η σύμπλευση των διαφορετικών τάσεων του κόμματος, που σχηματικά χαρακτηρίζονται ως «παλαιό», «εκσυγχρονιστικό», «νέο» ΠΑΣΟΚ και «ΠΑΣΟΚ της διεύρυνσης»; ΑΠ: Το ΠΑΣΟΚ όπως προείπα, δεν έχει άλλη επιλογή από το να αποδείξει ότι είναι πολυσυλλεκτικό κόμμα. Οι ετικέτες παλαιό και νέο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. ΄Ηλθε η ώρα της έναρξης, των ουσιαστικών συζητήσεων με την άλλη αριστερά, όπως τον Συνασπισμό. Πρέπει να κατανοήσουν αυτές οι μικρές δυνάμεις ότι στις επόμενες εκλογές με το ΠΑΣΟΚ ουσιαστικό πόλο της αντιπολίτευσης θα είναι πολύ πιο οριακά τα πράγματα και οι προοπτικές γι’ αυτούς. Μπορούμε να κάνουμε πράξη την Μεγάλη Δημοκρατική Παράταξη, στην οποία ο λαός προσβλέπει. ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ ΕΡ: Είστε από εκείνους τους πολιτικούς που δεν έκρυψαν τα λόγια τους για το θέμα των ταυτοτήτων πριν τρία χρόνια και είχατε ασκήσει σκληρή κριτική στον Αρχιεπίσκοπο. Τις τελευταίες ημέρες βλέπουμε όμως και πάλι ο κ. Χριστόδουλος να επανέρχεται. Πώς το σχολιάζετε; ΑΠ: Φράσεις όπως «η Παντοδύναμη Δεξιά του Κυρίου», δυστυχώς αντικατοπτρίζει την επικρατούσα ιδεολογική άποψη σ΄ ένα μέρος της ηγεσίας της εκκλησίας.. Προσωπικά εναντιώθηκα, αντιστάθηκα στην προσπάθεια ο Άμβωνας της ενορίας να μετατραπεί σε πολιτικό μπαλκόνι. Αυτός ήταν ο επιδιωκόμενος σκοπός. Η αμετακίνητη στάση του Κ. Σημίτη στον εκβιασμό που επιχειρήθηκε να μετατραπεί σε θεοκρατικό το πολιτικό μας σύστημα, θα καταγραφεί ιστορικά για τον ίδιον, αλλά και για όσους από εμάς αψηφώντας το πολιτικό κόστος συμπορευθήκαμε. Θα καταγραφεί ως μέγιστη πράξη αντίστασης στην αλλοίωση του πολιτικού μας συστήματος από εξωπολιτικούς παράγοντες. ΕΡ: Θεωρείτε ότι ο αρχιεπίσκοπος θέλει να πάρει την ρεβάνς· Πώς ερμηνεύετε τις τελευταίες από άμβωνος αναφορές του περί «της δεξιάς του Κυρίου» και όσα υπονοούσε; ΑΠ: Ο Κ. Καραμανλής θα πληρώσει την μικροπολιτική του στάση όπως όταν με την υπογραφή του για τις ταυτότητες συνηγόρησε ουσιαστικά στη νόθευση της λαϊκής κυριαρχίας. ΕΡ: Πιστεύετε ότι ο Κ. Καραμανλής που υπέγραψε τότε τις ταυτότητες θα επαναφέρει το θρήσκευμα· ΑΠ: Ελπίζω να μην το επιχειρήσει διότι τότε θα συνδεθεί με τον νέο διχασμό του ελληνικού λαού. Υποχρεούται να κατανοήσει την τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, αλλά να λάβει υπόψη του επίσης την νομιμόφρονα πολιτειακή στάση και θέση του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κ. Στεφανόπουλου που έκλεισε την πόρτα της εκτροπής που επιχειρήθηκε να ανοίξει πριν λίγα χρόνια Η προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος ισοδυναμεί με φακέλωμα των πολιτών και διαχωρισμό τους σε άσπρα και μαύρα πρόβατα.